lördag 11 april 2009

Kökshanddukar och nässlor.



Jag har varit och jobbat lite i verkstan trots att det är påsk, ville få mina krusbärshanddukar klara och det vara bara fixeringen kvar.
Nu finns de i fyra olika färgställningar, på både vit och linfärgad botten.
En kund köpte kökshanddukar till gardiner, rolig idé!
Många tycker att de är för fina att ha som kökshanddukar - det är också snyggt att ha handtryckta linnehanddukar till gästhanddukar.
För övrigt har jag plockat årets första NÄSSLOR idag och lagat en supergod nässelsoppa.
Jag lade i: nässlorna (förvällda), purjolök, lite rucola, färsk timjan, lime, ekologisk buljongtärning, svartpeppar och salt. Sen redde jag med lite mjöl och mycket smör. Till soppan rörde jag ihop creme fraiche med fetaost till en kräm att klicka i soppan. Underbart...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar