söndag 11 oktober 2009

Söndags-skörden


Idag har jag skördat persilja, det har varit frost flera nätter men persiljan är tålig. Det blev flera påsar till frysen. Jag blev så sugen på något grönt så jag gjorde "grön hummus" (mitt eget påhitt). Det blev jättegott, jag tog en burk färdigkokta kikärtor, en stor näve persilja, saften ur en lime, en vitlöksklyfta, ca 1 tsk salt/örtblandning och lagom mycket god olivolja så att det blev fin konsistens. Körde allt en bra stund i mixern. Mums!
Glaskannan köpte jag nyligen på SALT, brickan "Drömträdgård" är min egen produktion, skål och fat är gamla loppisfynd.

1 kommentar:

  1. Meget indbydende billede , grønne og blå farver. Jeg holder meget af humus og persille, men har aldrig tænkt på at blande dem begge- tak for en god ide .-)

    SvaraRadera