tisdag 8 februari 2011

Färgstarkt


Dagen började med massvis av snö, kändes som 50 cm, och tung dessutom ... därefter skulle bilen på verkstad och jag på min vanliga runda via nya huset för att prata med hantverkarna.
Jag har just tryckt den andra färgen på Stim handdukarna, fixeringen återstår. Samtidigt som jag trycker så grubblar jag på nya mönster, det snurrar färger och former i huvudet.

Rosentavlan är ytterligare ett av mina loppisfynd från Dalarna turnén, såna finns i massor på varje loppis men den här var speciellt snygg i färgen. Dessutom passar den perfekt till min Paavo Asikainen ljusstake i turkos, den är ett gammalt fynd.

3 kommentarer:

  1. Så läcker den tavlan är.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Orange är din färg, visste det. Tavlan är frän, ett mönster man skulle vilja ha på en stolsits, ditt hus har haft dom vackraste tapeter jag sett.
    Christine

    SvaraRadera