måndag 5 juni 2017

Sommarens utställning


Mitt bidrag till årets sommarutställning i Eckerö post och tullhus. Utställningens tema är det finska nationaleposet Kalevala, för att hylla Finland som i år fyller 100 år. Utställningen heter Kalevaland och arrangör är Ålands Slöjd och Konsthantverk. 
Min väggtextil heter Hiisihästen, inspirerad av den 14:de sången. 
Storleken är ca 230 x 130 cm, jag har gjort ca 45 tryck på denna väggtextil. 
Det blev 6 veckors arbete, först planering sedan skiss i originalstorlek, schablontillverkning, provtryck, färgblandning och slutligen tryckning. 
Parallellt tryckte jag två väggbonaden, den på bilden hänger i Eckerö och den andra i lite annnan färgställning finns på min verkstad. 
Besök Kalevaland, det finns mycket spännande att uppleva där. Öppet dagligen 10-17, gratis inträde. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar