måndag 2 oktober 2017

Hösten är härlig

Höstens favoritlöpare, Fröjd i svart. Finns på SALT Konsthantverk i många olika längder, bredden är 22 cm. Tyget är 100% naturlinne, som skall handtvättas i 40-60 grader för bästa resultat.
Fröjdlöpare finns också i ljusgrått, blått, turkost och rött.
På bilden ser ni Lugnet Keramiks fina muggar, de finns också till salu på SALT.
Undre bilden är från mitt arbetsrum, här ligger löparna nytryckta, innan jag klippt isär dem.
Efter det sys de av min proffsiga sömmerska Carola.
Hösten har kommit till Åland. Inget har frusit i trädgården ännu, vi har fått fantastiskt fina skördar i år, förmodligen tack vare bokashi kompostering. Just nu anlägger jag lite nya pallkragar för att utöka odlingen. 
Vi håller som bäst på med en utbyggnad av huset, det blir ett stort allrum med öppen spis och en halvcirkelformad glasad del söderut. Så spännande att komma hem varje dag och se vad byggarna gjort.
Jag önskar er alla en skön höst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar