onsdag 26 augusti 2009

Orange onsdag


Näckrosor, det här mönstret har jag tryckt mycket av, kanske mest till gardiner i olika färgställningar. De finns bl.a i studierummen i Finströms bibliotek. Jag tycker om mönstret och flera personer har kommenterat det och sagt att det har något av Mumindalen över sej. Kanske jag har varit inspirerad av Mumin, det är inte så konstigt för Tove Jansson är en av mina idoler.
De här ryska gummorna har inget med sammanhanget att göra, de står i mitt vardagsrum (eller salen som vi säger) och är bara så vackra och ORANGA. Det har förresten varit mycket orange här i bloggen på sista tiden, jag tror det är ett tecken på energi och inspiration :-)

2 kommentarer:

  1. Jeg holder meget af den blå med den orange :-)
    Orange er også glæde, skaberlyst og krativitet :-)

    SvaraRadera
  2. Orange är vackert, själv får jag energi av färgen rött.Mönstret är jätte snyggt.
    MVH Christine

    SvaraRadera