lördag 29 maj 2010

Himmelsk rabarberkaka


Det här är en syndigt god rabarerkaka, här har jag dekorerat den med jordgubbar och mörk choklad.
Recept: 3 ägg + 3 dl socker vispas. Smält 150 gr smör. Blanda 3 dl vetemjöl med 2 tsk bakpulver. Rör ner smöret och mjölblandningen i vispet. Lägg ut ca.1 liter rabarberbitar. Grädda 20 minuter i 175 grader. Koka under tiden ihop: 2 dl grädde, 1 dl socker, 1 msk smör och häll över kakan som sedan gräddas ytterligare 20 minuter. Passar till en mindre långpanna. Servera med vispad grädde.

2 kommentarer:

  1. Jag ska se om Rabarbern går att skörda snart...då ska jag baka!

    SvaraRadera
  2. Men vilken smaskig kaka du gjort. Det riktigt vattnas i munnen på mej. Får nog testa den.
    Tack för svar på mina frågor. Nu vet jag hur du gör alla dina fina tyger. Det är alltid roligt att veta hur allt fungerar.
    Önskar dej en skön arbetsvecka nu.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera