tisdag 28 maj 2013

Färger och favoriter































Färger är min passion, jag gillar nästan alla färger, favoriter som består är turkost, blått, grönt och orange.
Översta bilden; min Fröjdlöpare tillsammans med Lugnets keramikskålar. Mittenbilden; mina salsgardiner med Fröjdmönster i svagt turkos. Nedersta bilden; en träskål av Paavo Asikainen som jag fick i födelsedagspresent av Elina (loppisfyndad i Karis), tyget är också här Fröjd, men i en starkare turkos färg.
Bloggtips! Anna på Söderlid, Anna är deltidsålänning och en riktig hantverksfantast. Hon är en kreativ hantverkare själv och har dessutom samlat på åländskt hantverk under många år. Hemma hos Anna finns bl.a en hel del av mina gamla alster. Titta in hos henne :)

1 kommentar:

  1. Tack för de fina orden och reklamen. Allt kanske inte stämmer, men det är sant att jag är förtjust i åländskt konsthantverk. Jag tycker att det förenar ofta design och funktion på bättre sätt och mer modernt än svenskt hantverk. Jag är så klart extra förtjust i dina tyger sen lång tid och det är trevligt att de hittat sina platser på Söderlid många år senare.
    Efter att ha valt Fröjd-kudden har jag kommit på nästa idé för Fröjd runt trappan, men jag mailar om min galna idé./Anna

    SvaraRadera