tisdag 17 september 2013

Inspiration Helsinki

 
En härlig helg i Helsingfors med masssor av inspiration. Det var strålande väder, kanske sommarens sita dagar. Vi bodde på Hotell Katajanokka som var mysigt trots att det är ett gammalt fängelse. Underbart god mat; muikkor med tillbehör på Savotta, kaffe med finlands godaste munkar och köttpiroger på Salutorget, rosévin på Café Jugend. Lördagskvällen på Storyville med dans till Jussi&the Boys var också en upplevelse. Dessutom hann vi med en hel del hantverksbutiker, Marimekko, nya Musikhuset och hantverksmässa i Gamla Hamnen på söndagen. Jag rekomenderar er alla en weekend i Helsingfors, det finns massor att se och uppleva.
Nu är det full rulle på verkstan inför helgens Skördefest.
Beträffande förra inlägget så fick jag mellan 60-70 kommentarer på Facebook och 6 st här i bloggen. Nr.1 från vänster vann, men nr.3 (den blåa) kom på god andra plats. Jag håller just på att trycka även blåa Skördefesthanddukar och några kassar är redan klara.
Och Maria B och alla andra bloggläsare, om ni kommer till Mariehamn och SALT så fråga efter mig i kassan så kan vi säga hej :)

1 kommentar:

  1. Hej! Världen är liten, jag var också i Helsingfors i helgen. Hade nog blivit lite paff om jag hade mött dig på gatan där.
    Vi ses på Skördefesten!/Anna

    SvaraRadera