söndag 10 november 2013

Söndagsfunderingar









Dagens bild är från min verkstad, jag bytte tyger på väggen i veckan. Det blev Lök och Eld i varma höstfärger. Kan behövas nu när det är grått och färglöst ute. Min kastanj släppte de sista löven i natt.
I dag är det farsdag i Finland, jag skall just iväg och handla för dagens middag. Jag har inte bestämt vare sig förrätt eller varmrätt ännu, däremot vet jag att det blir något med hjortron till efterrätt, vi köpte hjortron i Helsingfors på torget för snart två månader sen och nu skall de ätas.
Trevlig söndag och Fars dag till er alla!

1 kommentar:

  1. Hej! Vad fint det är med stora lökar i höstnyanser, jag har bara "gamla" små lökar i annan färg. Blir sugen att fundera var jag skulle kunna ha dem här hemma, för just nu räcker Eld på Söderlid. Ha det bra!/Anna

    SvaraRadera