tisdag 21 januari 2014

Plocka ur diskmaskin











Turkos tisdag! Hemma med bokföringen idag, lätt att komma av sig med disk. tvätt och annat pyssel... 
Överst favoritmuggarna, från vänster Judys keramik, Lugnets Keramik, Arabias Tema och Judys igen. 
Underst mitt senaste loppisfynd, jag hittade assietterna på loppisen ovanför Ann-Gerds Antik för ett par veckor sedan, kommer inte ihåg vad den heter. Hur som helst så är det 6 st fina Arabia assietter, med ett för mig okänt mönster för 2€/st. De passar finfint till allt turkost som finns i skåpen. Jag hittade ett par "måste ha" saker på Ann-Gerds också, bl.a en italiensk "köttbullsnypa" och en hemlig sak som skall bli 25 årspresent. 
Ta vara på tisdagen!

1 kommentar:

  1. Hej! Du har verkligen öga för fynd. Du brukar alltid hitta fina saker från mängden som finns på loppis. För det krävs nåt visst.
    Jag har för mig att de har en slags service på Arabias fabrik i Helsingfors, att de kan berätta om årtal för mönstret och vem designat osv. för gammalt porslin. Idag måste det säkert funka så att man bara skickar en bild dit om du vill veta mera om dina fina assietter.
    Gillar turkos!/Anna

    SvaraRadera