måndag 26 juli 2010

Inspiration Skellefteå


Under min Skellefteåvistelse besökte vi bland annat Skellefteå Museum och utställningen Självklart-100 år av hemslöjd i Västerbotten. Det var mycket fina saker, broderiet ovan var min favorit (kommer tyvärr inte ihåg konstnären) + en häftig sopborstlampa . Utställningsarkitekturen var däremot lite konstig, otroligt höga och iögonfallande podier som man inte kunde få en ordentlig översikt över och en del textilier var hängda högt under taket ??

Ett roligt modernt broderi bland återbruks-stjärnor.

Mitt i utställningen stod ett inspirerande pysselbord.
I trappuppgången fanns vackert målade väggar och bänkar.

Det har varit lite glest med mitt bloggande, det är så mycket med familj, butiksjobb, verkstadsjobb, resor mm under sommaren.
Just nu håller jag på och trycker kökshanddukar med Stim, jag har fått en större beställning :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar