lördag 26 februari 2011

Loppistur på Åland



Igår var jag på ett ärende till nya huset, på vägen tillbaks till verkstan kom jag på avvägar. Först till Emmaus där jag fyndade vitlöksskärbrädan gjord av Camilla Björklund (för 50 cent). Camilla är en jätteduktig åländsk snickare som tyvärr inte jobbar med trä längre. Därefter tog bilen plötsligt en riktig omväg via Söderby loppisen på Gamla godbyvägen. Där hittade jag de torkosblåa glasassietterna, jag tror de är relativt nya, antagligen något från Indiska ... de var så vackra och billiga att de fick följa med mig. Assietterna står på en duk som jag tryckt med mönstret Lyckliga fåglar.
Idag blir det snöskottning, tillredning av fläskpannkaka, slipning och målning i huset och om jag orkar ännu ett pass i verkstan ... Får se, det kan bli sova på soffan också.

2 kommentarer:

  1. Hej! Du är fena på att hitta fina saker, behöver gå kurs hos dig. Tur du gör lite trevliga turer mellan allt jobb på nya huset, fast det kommer att bli jättefint när du flyttar in. Jag tycker också att det är synd att Camilla slutat. Som tur är hann jag få hennes vågiga bänk i present innan de tog slut, älskar den.
    Jobba inte ihjäl dig, ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Jag tror inte de är nya, de där assietterna, eller är de det? Kanske, hur som helst så köpte jag några i grönt glas - samma modell - förut och de hade som små skyddspluttar under sig. Du vet, ungefär som man sätter under stolar. Och till saken, jag tror att de kom från ett dödsbo, så då känns indiskan lite för nytt...

    SvaraRadera