onsdag 30 december 2009

Ett kreativt nytt år


Jag tycker det är något speciellt med ett nytt år, det känns som man får en massa nya möjligheter just då, som en jättestor gåva.
Inspirerad av Erica Josefina brukar jag klippa i gamla tidningar och limma in bilder och texter i ett häfte. Det är så vilsamt och inspirerande att sätta ihop färger och bilder, känns dessutom bra att göra något med tidningarna innan de skall till återvinningsstationen. Prova själva och se :-) På bilden finns två sidor ur mitt collagehäfte som just är fullt.
Ett riktigt UNDERBART NYTT ÅR till er, kära bloggläsare.

6 kommentarer:

  1. Nydelig! Jeg forstår hvor din datter har fått sine kreative evner fra: )

    SvaraRadera
  2. Jag vill också passa på att önska dej ett HÄRLIGT NYTT ÅR med många nya kreativa idéer.
    Jag är glad att jag lärt känna dej.
    Kramisar Birgitta

    SvaraRadera
  3. Ønsker deg et godt og kreativt nytt år. Gleder meg til å følge deg videre her på bloggen. Og for en strålende ide med den utklipps- og inspirasjonsboka, tror nesten jeg vil prøve det. Har planer om å starte med dagbok, men dette kan jo være en god måte å samle inspirasjon og tanker på.

    Masse hilsen Turid

    SvaraRadera
  4. Jag gjorde liknande böcker förr, nu ska jag ta upp det igen - när jag ser din minns jag hur roligt det var! Jag kan ju jobba på temat Lycka, som är mitt ord för i år. Önskar dig massor av det ;) och många roliga studieresor förstås ;)

    SvaraRadera
  5. Inspirerande med inspirationsböcker! Jag hinner inte klistra in mina utan sorterar dem i olika plastfickor och tar fam dem då och då.

    SvaraRadera