söndag 13 december 2009

Staffan var en stalledräng


Idag är det tredje advent med vår kära häst-adventsljusstake. Löparen har Sofia Josefsson från Mariehamn vävt. Jag kunde inte låta bli att plocka fram några dalahästar till sällskap åt adventshästen.
Jag skrev i morse om allt jag skulle göra idag, en del blev gjort: skogspromenad efter ris och mossa, tre enriskransar blev klara. Därefter lagade jag middar till Erica, Sara, Anna-Leena och mej förstås. En riktigt skön och mysig dag, glögg och massor av tända ljus hann vi också med !
Örngottet Fålar passar in här med Staffan. Jag ritade det här mönstret till en jul för något år sedan , men det säljer faktiskt året om. Jag brukar trycka det i lite olika färger, just nu är det svarta fålar med blåa stjärnor.

3 kommentarer:

  1. Vilken vacker ljusstake du har.
    Önskar dej en skön måndag.
    Kramis Birgitta

    SvaraRadera
  2. Kjempe fin lysestake du har!!
    Fredrikke :o)

    SvaraRadera
  3. Godt du tog flere heste frem- så den smukke lysestage ikke var ensom .
    Sådanne hyggelige dage, dem må vi samle på :-)

    SvaraRadera