fredag 4 december 2009

Rött och grönt


Jag har julat till det lite grann i farstun hemma. En röd duk som jag tryckt i "Spets" mönstret, en handblåst glaskanna i rött och 4 orangeröda glas som ljuslyktor, från Jussis glasblåseri i Mariehamn (finns till salu på SALT). Sen har jag samma havtornskvistar kvar som jag bloggade om för en månad sedan, de har hållit sej så fina eftersom det är kallt i farstun. Godisskål från 70-talet i trä, den har jag fyndat på en loppis i Jämtland för några år sedan.

Igår var det så frostigt och fint här på Åland att jag bar in hinken med timjan, rosmarin och lagerblad. Idag regnar det ...

2 kommentarer:

  1. Jag kanske har skrivit det förr, men mina goda vänner som har släkt på Åland. De har vinglas och andra glas från Jussi. Kanske köpta på Salt?

    SvaraRadera
  2. Gillar ditt spetsmönster mycket!

    SvaraRadera