söndag 27 december 2009

Julfriden har kommit


Bilden är från julklappsutdelningen, en härlig röra av godis, tända ljus, paket och uppackade gåvor.
Jag fick flera fina saker, trots att jag hade endast en önskning, och det var Paulo Coelhos senaste bok; Segraren står ensam. Bland annat fick jag våningsskålen med godis som finns i röran på bilden, ett jättefint handgjort halsband av min syster, några tjusiga orangefärgade slevar, en plåtburk, en gammal fin John Bauer bok, en kniv mm.
Jag har just läst ut boken, började på juldagsmorgonen och nu ikväll är jag klar. Boken är inte alls lik Paulos tidigare böcker, (jag har läst alla), den är som en "deckare", det sker tom flera mord i boken ?!, egentligen förstår jag den inte riktigt men ändå var den både intressant och bra.
Från och med juldagen så infinner sej alltid julfriden på riktigt, det är så skönt att sova länge och lata sej.

2 kommentarer:

  1. Lyder som en dejlig jul !
    Bogen må vist læses- holder meget af hans bøger. Har dog ikke læst denm alle, endnu :-)
    Det er spændende , når en forfatter pludselig skriver helt anderledes.

    SvaraRadera
  2. Ser att tomten har varit hos dej och du fått mycket paket. Här har vi fått mycket snö i jul och nu räcker det.
    Ha det gott.
    Kramis Birgitta

    SvaraRadera