tisdag 15 december 2009

Jul ute, jul inne, jul i hjärta, jul i sinne ....


Jag har just gjort det juligt utanför dörren, som jag skrev i söndags så var jag till skogen efter ris och mossa. Idag tog jag en promenad till blomsterhandeln i byn och köpte röda pinnar, jag har kapat pinnarna i bitar och stuckit på små fina äppel från matbutiken. Endel av pinnarna fick vara med utan äppel. Kransen band jag i söndags och idag fick den röda band. Gansk enkelt egentligen och ändå fint!
Verkstan väntar, jag skall trycka mera Hjärtlig kökshanddukar, de är just slut. Det blir att jobba hela kvällen nu, när jag "latat" mej och njutit av snö och frisk luft idag.

4 kommentarer:

  1. Vad fint du har pyntat med grönt och äpplen och pinnar. Lite snö har du också.
    Ha det gott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Hej Ann! Tack för en jättemysig julmarknad. Så härlig julstämning på SALT och så mycket folk. Som alltid när ni har fika på övervåningen problemet att välja bland alla goda kakor, smaskigt. Gröna äpplen på skärbräda och liten smal bricka, saker du visat här på bloggen förut, följde med hem, vill helst behålla dem själv, men blir så klart fina som julklappar om jag glömt tänka på någon. Jobba inte ihjäl dig nu i julruschen så du orkar njuta av julen sen. Ha det så bra!

    SvaraRadera
  3. Det ser mycket inbjudande ut!

    //Lina

    SvaraRadera
  4. Vilken julstämning!! Älskar det!

    SvaraRadera