söndag 10 maj 2009

Nässelbröd blir så härligt grönt...


Nässelmacka på mitt underlägg med krusbärstryck.


Hemma i köket, jag har just bakat nässelbröd. Det jäste bra på spishällen som var lite varm efter dagens matlagning. Mot väggen står en av mina brickor med barrmönster. Undrar just varför jag inte ritat ett nässelmönster, jag som älskar nässlor i alla former.
Receptet jag använt finns i underbara claras blogg, men som mototsbröd med honung. Jag bytte ut morötterna mot en rejäl hög förvällda nässlor och ökade saltet till 2 rågade tsk samt minskade honungen till 2 tsk. Det blev riktigt bra.

2 kommentarer:

  1. Ser gott ut och måste ju innehålla en massa nyttigheter!

    SvaraRadera
  2. Roligt att du hittat till min blogg och tack för den lämnade kommentaren! Dina tryck är verkligen fina, krusbärstrycket var så fint

    Mums, nässelbrödet ser verkligen gott ut! Jag lägger en länkt till din sida, är väldigt intresserad av textilkonst.

    //Lina

    SvaraRadera