måndag 2 maj 2011

Utställningen på plats







Nu är jag hemma igen från resan till Stundars, trött men nöjd efter några intensiva dagar. Utställningen blev riktigt bra, mysigt utställningsutrymme (fähuset), särskilt flisgolvet. Vi (keramikern Peter Winqvist och jag) har blivit otroligt väl omhändertagna av Peter Båsk, han har visat oss runt och berättat om verksamheten. Stundars är ett imponerande ställe på alla vis, för att inte tala om det otroligt vackra bostadsområdet med gamla hus, som ligger strax intill. Särskilt roligt var det att träffa två av mina bästa vänner från skoltiden i Vasa.
Tack alla ni som kom till vernissagen och Tack för alla uppmuntrande kommentarer i bloggen :-)

Utställningen pågår tom 15 juni. Jag rekomenderar verkligen ett besök på Stundars, där finns mycket fint att se och uppleva.

6 kommentarer:

  1. Ser ut att vara en jättefin utställning.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Åh så fint! Vill ta på dina tyger, de är som karameller också! /L8

    SvaraRadera
  3. Fåglarna o rävarna favoriter, URsnyggt i stort format. Blir det några tapeter ? sälj mönstren till en tapetfirma ( försöker bara hjälpa dig att tjäna ännu mer pengar ;-).
    Kramz Christine

    SvaraRadera
  4. Oj, vilka fina tyger och mönster!!! <3 Och eftersom jag bor jättenära Stundars blir det snart en trip dit! Härligt <3

    SvaraRadera