söndag 22 maj 2011

Hemma igen


Jag har varit på resa i fyra dagar. I torsdags körde jag till Härnösand för att vara med på Härnösands folkhögskolas avslutning "Allsköns musik". Det var en 6,5 timmar lång konsert på fredagkväll/natt. Massor av fin musik och otroliga elever, Erica gjorde en strålande insats i Trollfljöten bl.a. På lördagen körde jag ner till Stockholm för att se operan Albert Herring på Kungliga musikhögskolan, där Elina var lärarinnan, det var otroligt proffsigt och roligt, jag har skrattat än idag.
Det har varit en lyckad resa, jag tycker om att köra bil + att Sverige är så vackert, det är en njutning att se sig omkring. Jag har också hunnit med en liten visit hos faster Sonja i Sundsvall, det var kul :-) Därtill blev det lite shopping och loppisbesök under färden.
Den egentliga meningen med resan var att hämta hem flickornas packningar från studieorterna, just nu finns den i vår hall ...

3 kommentarer:

  1. Ser ut som du behöver en riktigt stor bil. Det är ju bra att du gillar att köra bil, för det blev säkert en hel del mil. Är det hallen i nya huset?
    Ha det så gott. Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Ja visst Volvo V70 rymmer mycket:-) Det är hallen i gamla huset. I nya hallen ryms det inte in så här mycket packning på en gång ...

    SvaraRadera