onsdag 13 oktober 2010

Blå blå blå



Den här veckan har jag tryckt tygbitar till brickor och skärbräden. Flera gamla mönster och ett nytt; Blåbär. Jag har haft blåbärsmönster förut, de här bären är lite mindre och tänkta som ett julmönster !! Jag vet att det låter tokigt, men själv tycker jag det är snyggt med rött och blått till julen. Det måste finnas några till som tycker det, därför funderar jag nu på om jag skall våga göra jul-löpare med Blåbär också ... Hur som helst så är bricklapparna ivägskickade idag.
Den undre bilden tog jag för en lite stund sen, det är utsikten från mitt verkstadsfönster ikväll. Vi har haft en kall men solig och vacker dag.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Superroligt med en blåbärslöpare till jul och den kan man ha lite längre på vintern också, "lagomjulig". Numera har det kommit mer och mer julsaker i blått så det tror jag att folk vågar köpa.
    Apropå ditt förra inlägg så känner jag få som hinner så mycket som du lika entusiastiskt och anteckningsboken ser jätteläcker ut, kanske en ny produkt. Bara alla mönster till höger här på sidan skulle redan vara ursnygga på anteckningsböcker. Det skulle jag såklart älska. Glömt berätta att jag tömde halva din realåda med tygbilder/bitar. Ska bli roligt att göra nåt av alla dessa fina och bara ha dem!

    SvaraRadera
  2. Jag gillar dina blåa bär! tror att det blir perfekt året om och till jul!

    SvaraRadera