måndag 6 september 2010

En härlig helg


I natt kom jag hem från en underbar spelhelg på Sälgrund. Jag och två kompisar körde upp dit i fredags. På vägen stannade vi här och där, i Rauma promenerade vi i gamla stan och hittade en helt underbar liten keramikverkstad Savipaja Elukka. Inger köpte urtjusiga nya skor(på bilden). Nästa stop blev sanddynerna i Yyteri, otroligt ställe där mina kamrater simmade ... och jag tittade på. Därefter blev det Björneborg, där vi alla tre köpte skor i saluhallen! och åt en god middag. Vi hittade också en stor loppis där vi shoppade loss, vid det här laget var bilen ganska full, visar mina loppisfynd en annan gång. På kvällen blev vi hämtade med båt ut till Sälgrund. Det blev massor av fiolspel, bastu, ö-promenader med blåbärsplock och lite sömn. Vi var 12 deltagare från Karleby i norr till Åland i söder. Som lärare hade vi Ellika Frisell från Sverige och Tommi Asplund från Finland, båda två var proffsiga och trevliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar