lördag 6 februari 2010

Anita Hegerland


Erica och jag promenerade till Gobyloppisen (här i byn). Hon fyndade massor, jag "klarade mej" med en singel av min första och kanske enda riktiga idol, Anita Hegerland. Jag fick en skivspelare och hennes Lp "Mitt sommarlov" när jag var 10 år. Hennes låtar spelades otroligt mycket på radio och jag lyssnad nästan sönder skivan. Konstigt nog har jag inte sparat skivan och därför blev jag så glad när jag hittade singeln. Den hänger nu i min verkstad tillsammans med en häst som John(sonen) ritat när han var 6 år.
Lyssna på "Mitt sommarlov" här och passa på att drömma och planera vad du vill göra i sommar och hur du skall hinna med allt som lockar :-)

2 kommentarer:

  1. brings back memories! min favoritlåt när jag var liten var "jag ska måla hela världen lilla mamma" :)
    fint konstverk där bakom skivan!
    ha en fortsatt trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Säg inte att B-sidan är "jag ska måla hela världen lilla mamma", jag hade LPn, den fanns där och var min favorit. Den sjöng min syster och jag sedan ofta, glatt och lagom falskt tills våra föräldrar höll på adopterade bort oss!

    SvaraRadera