fredag 26 februari 2010

Inspiration Stockholm




I går kväll kom jag hem från Stockholm, jag har umgåtts mest med mina barn, men även hunnit gå runt en hel del och också fått lite inspiration. Jag tycker däremot att Stockholm känns ganska likriktat när man jämför med Helsingfors, där jag var för ett tag sedan (då det gäller butikerna och utbudet). Kanske lite orättvist bedömt eftersom jag är mycket oftare i Stockholm. Hur som helst så hade vi det riktigt bra och jag är nöjd med min lilla semester.
Bilderna: ett inredningskontor fotat genom fönstret, fiol vid tunnelbaneuppgången till Musikhögskolan, Konserthus-skylt med konstiga piggar uppå (?), någotslags "bur" med vacker smidesdekoration på Hötorget.

3 kommentarer:

  1. Vad tråkigt att du inte hittade så mycket inspiration som du önskade i Stockholm. Men du får ta hjälp av datorn. Tyvärr hinner man inte med så mycket på en dag när man är någonstans.
    Men förstår att du ändå hade en trevlig helg.
    Kramis Birgitta

    SvaraRadera
  2. Så mycket fint du "ser"! Fiolen helt underbar och fågelburarna - hippaste scrapbookingtrenden!

    SvaraRadera
  3. Piggarna på skylten ser man överallt om man titta efter dem. Piggarna (eller ståltrådar som det är) är där för att inte duvor och andra fåglar ska kunna sitta där och bajsa ner skylten.

    /Stockholmare

    SvaraRadera