söndag 28 februari 2010

Lördagsfynd




Jag var på loppis i Lemland i går, nu får ni se mina fynd.
Översta bilden; 60-tals plastask från Gustavsberg design Stig Lindberg, kanna(från förut) och bricka min egen design.
Mellanbilden; ljuslykta, egentligen en lampa från Rejmyre glasbruk som jag skruvar bort hållaren från, vänt upp och ner samt satt ett glasburkslock i, som ljushållare.
Nedersta bilden; en till 60-tals plastask från Gustavsberg design Stig Lindberg, en vas/ljusstake som det står Flygsfors glasbod på (passar perfekt till min orangea samling på verkstan) samt bricka i egen design.

8 kommentarer:

  1. Vilka fina fynd du gjort. Återigen tittar jag två gånger på det blå. Vet inte varför, jo det vet jag nog. Är blå ända ut i fingertopparna.
    Ha det gott.
    Kramis Birgitta

    SvaraRadera
  2. Älskar dom där burkarna! Grattis till fynden! Så smart med ljushållaren - finurligt!

    SvaraRadera
  3. Grattis, vilka fina grejer du fyndat!

    SvaraRadera
  4. Oj vilka fynd du gjort, måste nog åka till Lemland någon dag.

    SvaraRadera
  5. Jag har också fyndat idag! Mycket fint du funnit!

    SvaraRadera
  6. Du har ju näsa för form och färg.
    Du ser möjligheter och nu har du satt fram allt så fint. Bravo!
    Kram Eva Henriksson

    SvaraRadera