tisdag 23 februari 2010

på Ålands hav


Jag är på väg till Stockholm för att hälsa på mina barn, sitter på färjan som går genom ett helfruset Ålands hav, det skrapar och hackar av isen mot skrovet, rätt så visamt faktiskt.
Konstig bild eller hur? här ombord finns en massa prylar till salu (förutom tax-free), bl.a Hello Kittygrejor. Det här är lite pinsamt, jag tycker de är så fina och mina barn uppskattar inte dem längre, "barnen" är 19, 20 och 23 år... altså har jag köpt ett Hello Kittyhäfte till mej själv!

Både min praktikant Caroline och hemmaboende dottern Erica har sportlov så jag passar också på att ta några dagar ledigt, hoppas få lite inspiration med mej hem från storstan. Det stod i dagens tidning att Mariehamn är Nordens minsta huvudstad, så det kan behövas :-)

2 kommentarer:

  1. 2 av mina barnbarn (flickor) älskar Hello Kitty. Men de är ju i den åldern också. Jag tycker också hon är söt. De 5 killarna har andra intressen. Hoppas du får några roliga och fina dagar i Stockholm tillsammans med barnen och lite avkoppling.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Hoppas du får en trevlig och inspirerande vistelse!

    SvaraRadera