fredag 29 januari 2010

Bland kastruller, färger och aloevera


Det här är hyllan ovanför diskbänken i min verkstad/ateljé. Här samsas allt möjligt, mina gamla emaljkastruller är bra att förvara allt möjligt viktigt i. Ljusstakarna hör till mina samlarobjekt som jag inte vet vad jag skall göra med, de är bara så oemotståndliga i sin 70-talsstil, dessutom dyker de upp från alla håll, mitt framför mina ögon ... Växten är en aloevera som jag fått av en väninna, den passar mej perfekt eftersom jag bränner mej på elnapressen ganska ofta och aloesaft gör susen.
Jag önskar en riktigt härlig vinterhelg till er alla :-)

7 kommentarer:

  1. Utrolig fine kasseroller!! :o)
    Hilsen Fredrikke :o)

    SvaraRadera
  2. Dejligt !
    Og Aloe vera er en smuk og meget nyttig plante :-)

    SvaraRadera
  3. Vad kul att du använder dina emaljkastruller. Jag bara äger några....

    SvaraRadera
  4. Herlig "collage" av ting i flotte farger. Liker så godt åpne hyller. God helg til deg.

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig hylla du har i ateljen. Med lite smått och gott i och som kanske kan ge inspiration och nya ideer.
    Önskar dej en skön och mysig helg.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  6. Tack för din kommentar! Härliga mönster du gör, speciellt blåbär och spets-mönstren gillar jag!

    SvaraRadera
  7. Ordning och reda! Och härlig emaljblandning!

    SvaraRadera