torsdag 28 januari 2010

Vitt och vackert


Hela Åland är igenblåst av snö, dagen började med två timmars snöskottning och -10 grader. Jag har kännt mej ovanligt pigg och glad idag, kan det bero på skottningen ... ? Bilden ovan visar utsikten från butiken och bilden nedan är utsikten från min ateljé. Himmel och hav smälter ihop, det är riktigt vackert.
Jag jobbar med ett nytt mönster igen, visar längre fram.


Däremot är jag orolig för våra höns, när jag kom med vattenransonen för dagen (det fryser snabbt) så låg hönorna i en hög på golvet nergrävda i dyngan och steg inte upp, vilket de alltid gör annars. De fryser nog, vi brukar inte ha så här kallt så länge. Erica tyckte jag skulle lägga en filt över dem, men jag tror inte det skulle uppskattas. Nu har vi lassat in ganska mycket torvströ, det isolerar väl mot betonggolvet i alla fall.

4 kommentarer:

  1. Herlige bilder av all snøen og stemningen. Bra du har sånn postiv innstilling til snø og vinter. Gleder meg til å se mønsteret du holder på å lage.

    SvaraRadera
  2. Oj vad snö ni måste fått. Vi hade turen att inte få den utlovade snöstormen, utan det föll bara lite fina vita flingor och några få cm snö. Och idag har vi haft strålande solsken.
    Ha det gott.
    Kramis Birgitta

    SvaraRadera
  3. Vi har altså også en , for Danmark, lang , kold og snefyldt vinter. Jeg elsker det :-)
    Masser af hø og strøelse til hønsene, det er vigtigt , når det er så koldt.

    SvaraRadera
  4. Hej Ann!

    Jag tror dina höns skulle verkligen uppskatta en värmelampa som de kan värma sig i och sedan
    sola i. Eller så får du flytta in dem i köket som Pettsson, så gjorde man ju förr i världen.

    Hälsn Mia Lindroth-H

    SvaraRadera