torsdag 21 januari 2010

Resemässan i Helsingfors


I natt kom jag hem från Helsingfors! Jag och Eva-Len från SALT åkte och byggde en utställning på Matka-mässan i Visit Alands monter. Det blev ett intensivt dygn, först koncentrerade vi oss på jobbet. Därefter tog vi en runda i hantverksbutikerna, Kiseleffhuset (som tyvärr strax upphör som hantverkshus), där köpte jag en linneklänning på rea :-) Okra där det fanns massor av fint, högst på min önskelista just nu finns ett par örhängen av Elle Valkeapää. Naturligtvis Marimekko i Kämpgallerian, där jag reafyndade en väska för bl.a datorn. Vi hann också äta riktigt gott på G18 .


Bilderna är från utställningen, vi fick två dubbelskärmar i plåt till vårt förfogande och två trälådor. Inspiration till mässmonterna är ett gammalt fartygsdäck med godslådor, de är byggda av en åländsk hantverkare, Sture Ahlström, han säljer trådarbeten på SALT.

4 kommentarer:

  1. En fin och passande monter för Åland. Förstår att du haft det hektiskt. Men mycket fint ni fick med att visa upp.
    Ha det gott.
    Kramis Birgitta

    SvaraRadera
  2. Fint att ni fick med så mycket olika produkter, och ändå ett harmoniskt intryck. Bra jobbat!

    SvaraRadera
  3. Hej Ann!
    Kom in till din blogg av en tillfällighet :)
    Men lämnade kvar en god stund ... och kommer absålut igen!
    Helt underbara produkter du gör! Har faktist besökt SALT på Åland för något år sedan då jag hälsade på släktingar där!
    Trevlig monter ni hade i H:fors!
    Ps. Du blev genast en av mina favoritbloggar!

    God fortsättning!
    Hälsningar Vivan i Österbotten

    SvaraRadera
  4. Hej Ann!
    SÅ fin monter ni ordnat. Med färger och mönster som harmonierar. och SALT är ett så passande namn på en sådan affär.
    Vår hantverksaffär heter RABARBER. Just nu är vi under jorden och gror. Hoppas stick upp senare i vår igen =)

    SvaraRadera