söndag 31 januari 2010

Grönt och vitt är faktiskt ganska fint


Jag har aldrig varit speciellt förtjust i kombinationen grönt/vitt men just nu känns det fräscht och nytt. Det är mixen av den vita snön och spirande vårdrömmar som kryper fram, tror jag. Julens amaryllis har fått en blomma till, jag klippte av den och satt den min gröna kanna som är handblåst och köpt på SALT. Det vita trädet har jag fått av kusin Christine och jag tycker väldigt mycket om det. Sen i vanlig ordning två Mariskoolar, här i frostat glas och min egen bricka med mönstret Spets samt ett snöbollsljus också från SALT. Njut av söndagen :-)

4 kommentarer:

  1. Mycket läckert med grönt och vitt, kul att du tycker om trädet, har ett litet själv.
    Ha det fint.
    Christine

    SvaraRadera
  2. Grönt och vitt ser så fräscht ut. Jag har inte heller varit mycket för det tidigare, men nu går det bra. Det finns vissa färger som jag nästan aldrig använder i mina vävar och det är väl för att jag tycker mindre om dem.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  3. Jag har alltid gillar grönt och vitt, hihi. Snyggt och fräscht tycker jag!

    SvaraRadera
  4. vad fräscht och vårigt det ser ut trots vintern utanför fönstret!
    h. alegni

    SvaraRadera