tisdag 5 januari 2010

Julen skall ut


Nu är jag trött på julen, den skall ut snarast. Lite rött vill jag ha kvar - som den här vackra kaffeburken, designad av Sanna Annukka. Jag köpte den strax innan jul och tänker ha den i många år. Dubbelskålen fick jag i julklapp av en god vän och jag tycker den är så oemotståndlig så den skall få vara med fastän julen är över.
Jag har inte kommit iväg till vekstan ännu, har varit sjuk, trodde först det var magsjuka men nu har jag kommit till att det är akut magkatarr. Det blir nog några dagars vila, medicin och diet ännu, jag hoppas vara i form nästa vecka.
Vi har ett fantastiskt väder med lätt snöfall och -8 grader, jag får njuta av det genom fönstrena. Jag hinner också kolla igenom era bloggar :-))

7 kommentarer:

  1. Stakkels dig :-(
    Håber du snart er frisk igen og kan begynde din dagligdag.
    Ud med julen og ind med dagligdagen :-)

    SvaraRadera
  2. den boksen var bare helt fantastisk, den designeren vil jeg vite mer om. Ha en fin kveld og god bedring!

    SvaraRadera
  3. Sköt om dig! Gläder mig att se dig på våra "uppdrag" i kommande vecka. Lycka!

    SvaraRadera
  4. Hoppas magen lugnar sig för dig!

    Fint med lite rött kvar. Även här kommer lite av det juliga att få stanna kvar ett tag till. Känns lite väl kallt och mörkt ännu för att tömma huset på allt det varma, juliga...

    SvaraRadera
  5. Jeg ønsker deg et riktig godt nyttår og god bedring til deg. Syns det var noen vakre ting du vil ha fremme også etter jul. Her skal jula snart ut og drømme så smått om en liten oppussing. Ønsker deg en god kveld.

    SvaraRadera
  6. Här får julen varaa kvar ett par dagar till. Vilken behaglig temperatur du har. Här hade vi -28 idag och det skulle bli kallare i natt. Då är det skönast att få vara inomhus.
    Fin kaffeburk.
    Ha det gott.
    Kramis Birgitta

    SvaraRadera
  7. Hi Ann

    I also posted about these fab tins having seen them on Print Pattern's blog! I am desperate to get my hands on one and wondered if you knew where I could get one from (I'm in the UK)

    I love looking at your site by the way, but can't understand a word of it! I'll just continue to look at the pretty pictures ;-)

    Karen

    SvaraRadera